سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

شروع دوره چهل روزه زندگی با آرامش

    نظر

امروز روز اول دوره جدید را شروع می کنم. واقعا قصد دارم توی این دوره آرامش درونیم را به بالاترین سطح ممکن برسونم. چهل روز کافیه؟ کمه؟ زیاده؟ واقعاً اینکه چند روز باشه مهم نیست. مهمه اینه که هیچ تصمیم و عمل خوبی بی تاثیر نیست. برای من تاثیرش بر زندگیم مهمه و اینکه اونقدر این دوره را تمدید می‌کنم که آرامش در خودم و خانوادم نهادینه بشه. اما دوست دارم هر دفعه شروع و پایان دوره را با خودم مشخص کنم چون اینکار اولا باعث می شه که مثل یک محرک برای حرکت به سمت جلو باشه. مثل دونده‌ای که خسته شده و اگر ندونه چقدر تا خط پایان مونده ، از نظر ذهنی نمی‌دونه چطور باید انرژیش را مدیریت کنه  و این سردرگمی روحیه‌اش را ضعیف می‌کنه.

هر کس بخواد می تونه این دوره را از امروز شروع کنه. من تاجایی که بشه از تجربیاتم اینجا می‌نویسم و امیدوارم به بقیه هم کمک کنه.

برای شروع من از همان جدولی که قبلا شرح دادم استفاده می‌کنم و البته از یک کتاب خیلی عالی که قصد دارم از همین امروز، تمریناتش را که به مدت بیست و هشت روز هست ادامه بدم.

کتاب معجزه شکرگزاری نوشته «راندا برن» مترجم: وامق عسکری، ویراستار: «غلامحسین سالمی»، نشر صدای معاصر

در همه ادیان شکرگزاری به عنوان کلید فزونی نعمت است.        شکر نعمت نعمتت افزون کند        کفر نعمت از کفت بیرون کند

خودم یادمه مادربزرگهام بعد از غذا از ما می‌خواستند که شکر کنیم. یا بعد از تولد بچه‌ها یا اتفاقاتی که به خیر می‌گذشت و حتی سختی‌ها نماز شکر می‌خوندند. چیزی که متاسفانه به ما کمتر منتقل شده و بیشتر شبیه یک آداب کسالت آور شده. توی فیلمهای اروپایی هم خیلی دیدیم که بچه ها موقع خواب کنار تختشون زانو می‌زند و دعا می‌کردند......چیزی که بچه‌های ما با وجود سیستم اسلامی که در آموزش و پروش هست کمتر بلدند.

شکرگزاری برای آدمهای عصبانی مثل یک آرامبخش قوی اثر می‌کنه. قبلا بارها تکرار کردم، آدمهای عصبانی، ناراضی، متلاطم و گاهی پر از ترس و اضطراب و سرزنشند. شکرگزاری باعث می‌شه به یاد بیارند که چقدر زیادند چیزهای خوب دور و برشون که باید به خاطرش متشکر بود. همین توجه به خوبیها باعث می‌شه تا حد زیادی ترس و اضطراب کم بشه. تکرار شکرگزاری باعث می‌شه نارضایتی‌ها هم کم کم از بین برند و در برابر هزاران چیز خوب رنگ ببازند.

کتاب دارای تمرینات روزانه است. تمریناتش سخت نیستند و مطمئناً موثر در تغییر کیفیت زندگی.