سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

بیست و نهم امتحان الهی

    نظر

امتحان الهی.

تصویر خداوند در قرآن آنقدر مهربانه که حتی موقع سختی و فشار چه بسا که نتیجه اعمال خودمون باشه، می گه این امتحان الهیه. می گه از جانب خداست صبور باش و به خدا توکل کن.

معمولا در طوفان آزمایش الهی، آدم همه چیزهایی را که از قبل می دونه و یاد گرفته فراموش می کنه. یادش می ره چطور باید رفتار کنه و چی باید بگه و برای بهبود شرایطش چه کار کنه.

چرا؟

چون همش تصاویر منفی و بد به ذهنش راه می ده. اگر چنین بشود و چنان نشود به ذهنش راه می ده. برای خودش یه سناریو می نویسه و آخرش را می نویسه و برای همان سناریوی نوشته گریه می کنه.

چون حسرت می خوره. چون روزی خودش را با روزی دیگران مقایسه می کنه. به جای پذیرفتن شرایط ای کاش و اما و اگر می گه.حتی دلش با خدا آروم نمیشه بس که تصاویر بد و شیطانی به ذهنش میاد.

اینجا می نویسم که یادم بمونه و شاید به درد کسی هم بخوره.

همه امتحان می شیم ، به جان به مال به فرزند به مقام .......امتحان همیشه با سختی و نقمت نیست چه بسا توی اوج آرامش و ثروت و رفاه و سلامتی امتحان شدیم و متوجه نشدیم.

چیزی که مهمه اینه که دلمون فقط و فقط به خود خداوند گرم باشه. مخصوصا در اوج سختی.

یادمون باشه خداوند برکت، فراوانی، خوشبختی، سلامتی،آرامش می خواد اگر نداریم، حتما مصرانه با تاکید و اصرار از خود خداوند طلب کنیم. شکها رو بگذاریم کنار. شک از جانب شیطان میاد. نگیم شاید خدا نخواد سلامتی بده شاید نخواد خوشبخت باشیم!!! حتی از نوشتن این جملات هم تعجب می کنم . امکان نداره خدا خیر و خوبی نخواد. خدا رو به اندازه عقل کوچک خودمون نیاریم پایین. همه ما به حالتهایی که خوشایند نیست دچار می شیم تا امتحان بشیم و برطرف بشه. اونقدر امتحان می شیم تا بیست بگیریم و تموم شه. پس بیماری و سختی و تنگدستی خواست خدا نیست امتحان خداست ماندگار نیست گذراست. به این ایمان داشته باشیم. اینها را با هم اشتباه نکنیم. در شرایط امتحان بهترین روش اینه که آرامش داشته باشیم و به خدا توکل کنیم. یقین داشته باشم و دائم با خودمون تکرار کنیم خدا برای ما بهترین ها را می خواد. صبر و تحمل می کنم تا بهترین چیزها از جانب خدا برسه.  شرایط سخت رو به بهترین حالت مدیریت کنیم.

مدیریت کردن در شرایط امتحان الهی یعنی چه؟

1- اولین چیز نه گفتن به تصورات ترسناک و دلهره آوره. این افکار از جانب شیطان میاد و به شدن انرژی انسان را کاهش می ده. ایمان را ضعیف می کنه و انسان را از خدا دور می کنه.

هر بار که تفکرات بد به ذهن می رسه شک و یاس و غم میاد باید تکرار کرد نه نمی پذیرم اینها از جانب شیطانه.

2- رها کردن همه چیز در دستان قدرتمند خداست .

مهمترین شرط ایمان توکله. اگر توانایی اون رو نداریم که در شرایط سخت کارها را به خدا واگذار کنیم باید در ایمانمون تجدید نظر کنیم.

3- دعا کنیم. دعا کردن با رها کردن شرایط در دستان خدا هیچ منافاتی نداره. رها کردن کارها به خدا یعنی حرص نخوردن و افسرده نشدن. اطمینان از اینکه برای خروج از حوادث بد خدا حتما راه حل نشون می ده. باید موکد دعا کنیم . اگر رفتاری داریم که مانع برآوردن دعاست با خودمون عهد کنیم کنارش می ذاریم. اگر کار خیری بوده و همیشه دوست داشتیم انجام بدیم و به دلایل مختلف نکردیم با خودمون قرار بذاریم انجامش بدیم و بلافاصله شروع کنیم. خلاصه شرایط استجابت دعا را فراهم کنیم. دعا کنیم و شکرگزاری کنیم. طوری دعا کنیم انگار همین الان برآورده میشه. شک نکنیم. بیشتر وقتمون رو به دعا و نزدیک شدن به خدا بگذرونیم. سرگردان به غیر خدا متوسل نشیم. یادمون باشه امتحان سخت الهی فقط برای نزدیک شدن به خود خداونده پس به بیراهه نریم. به غیر پناه نبریم.

4- بعد از برطرف شدن سختی، خیلی خیلی شکرگزار باشیم. بارها توی قرآن تذکر داده شده به کسانی که بعد از سختی از یاد خدا غافل میشن.