سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

بیست و هشتم توبه

    نظر

سلام بر بیست و هشت

خدایا چطور می تونم از تو سپاسگزاری کنم؟ چطور می تونم نعمتهای زیادت رو بشمرم و شکر بگزارم. خدای مهربان من ممنونم که چشمهای کورم را داری باز می کنی به نور خودت. ممنونم که کمک کردی از خواب غفلت بیدار بشم. خدایا من دارم به یک باور جدید در زندگیم میرسم اینکه بدی و شر هیچ حقیقتی نداره هر چه هست نیکی مطلق از طرف توئه. اینکه جهان همش عشقه و محبت تو. خدایا به هر جا و هر چیز که نگاه می کنم تو هستی.  اینکه هر غمی از راه برسه هر چقدر بزرگ هر چقدر سنگین تو هستی تو که بشه بهت تکیه کرد و نترسید. اینکه هر چه از دوست رسد نیکوست. خدایا به من کمک کن. من هنوز اول راهم. وقت زیادی را هدر کردم. راه های زیادی هست که نرفتم. راه های اشتباهی هست که رفتم و زمان می بره تا برگردم. خدایا به درگاه تو بر می گردم یک بار دیگه تو به می کنم. خدایا کمکم کن، پناهم بده. کمک کن در سختیها این چیزهایی که الان با همه وجود بهش معتقدم فراموشم نشه. خدایا کمکم کن هیچ وقت گمت نکنم. نترسم و یادم نره تو هستی نزدیک نزدیک نزدیک نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ

خدایا توبه می کنم از اینکه قدر اینهمه نعمت بیشماری رو که به من دادی ندونستم. متاسفم از اینکه قدر محبتهای پدر و مادرم رو ندونستم. متاسفم به خاطر اینکه به من نعمت مادری عنایت کردی اما قدرش رو ندونستم با بی حوصلگی و عصبانیت و بی برنامگی با بچم رفتار کردم. خدایا به من همسری با خصوصیات خوب دادی اما من از روی غفلت و نادانی فقط دست گذاشتم روی اون چیزهایی که نمی پسندیدم و سالها از زندگی شیرین و گرم عقب افتادم. متاسفم از اینکه سرپناه دارم شبها جای گرم می خوابم و راحتم غذا و آب دارم و نزدیک عزیزانم زندگی می کنم اما آنقدر که باید شکرگزار، راضی، خوشحال و قانع نبودم. خدایا متاسفم که برنامه برای پیشرفت روحی و معنوی خودم ندارم.  متاسفم که در شبانه روز ساعتها هدر می دم ام شبها برای مناجات با تو یک ساعت وقت نمی گذارم. متاسفام که با همه نشانه هایی که برای من می فرستی من خودم رو با افراد دیگه که چه بسا تجربه من رو ندارند مقایسه می کنم و از تو غافل می شم. خدایا می دونی چقدر پشیمانم از رفتارهای ناشایست، عصبانی، بی حوصله و بی توجه با بچم، با همسرم با نزدیکانم.... خدایا شاهد باش حالا دیگه از ته ته قلبم پشیمانم و  از تو عذر خواهی می کنم. خدایا خاطراتی هست که از یادآوری اونها خیلی ناراحت و غمگین می شم کارهایی هست که از سر نادانی، خودخواهی، جاه طلبی و ... انجام دادم منو ببخش اما شاهد باش که از این زندگی باری به هر جهت، از بیهودگی از خوب نبودن خسته شدم.
متاسفم که وقت و جوانی به من دادی اما من هدرش کردم. متاسفم که قدرش رو ندونستم و سالها عقب افتادم. خیلی انررژی و وقت هدر کردم اما تو ببخش. خدایا به من فرصت بده جبران کنم. از تباهیها بیام بیرون و به سمت نور برم. کمک کن آشفتگی روحی و ذهنی و جسمیم رو سرو سامان بدم. کمک کن به اهالی خونه آرامش بدم، یادشون بدم اون چیزهایی که لازمه بدونن، خدایا شاهد باش که همین لحظه که نزدیکه اذانه ظهره عاجزانه ازت می خوام به من فرصت جبران بدی. خدایا از تو میخوام گناهان و اعمال زشتم من و اطرافیانم را گرفتار بلا نکنه و زندگیمون رو تباه نکنه. خدایا عاجزانه ازت می خوام جز خاسرین نباشم. لحظه مرگم آرامش داشته باشم و بگم خدایا شکرت به سلامت و عافیت زندگی کردم. خدایا کمک کن لحظه مرگم نگران اثر بد اعمالم بر بازماندگانم نباشم. خدایا کمک کن میراث من برای اونهایی که بعد از من میان اخلاق زشت و ناشایست و رفتار باطل نباشه. خدایا کمک کن خوب زندگی کنم و در صلح و سازش با خودم با اطرافیانم و با همه موجودات عالم باشم. خدایا یعنی ممکنه دعای من مستجاب نشه؟؟!!!