سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

روز ششم

    نظر

از گذر پر شتاب روزها نمی ترسم

وقتی آنها پلی هستند که مرا به تو می رسانند.

دیشب برنامه ننوشتم. چرا ؟واقعا یادم رفت! البته تا حدودی می دونستم باید چه کار کنم اما خیلی زود باید برنامه روز رو تدوین کنم.

دیگه اینکه دیروز تمرین خوبی بود برای چرت و پرت نگفتن و پرحرفی نکردن. یعنی آدم اگر نخواد لغو بگه تقریبا هشتاد درصد حرفهاش حذف می شه. و فقط حرفهای اساسی و به درد بخور می زنه.

خییییییییییییییییییلی خوشحالم که این هفته رو به این کار اختصاص دادم.

باز هم رفتم کمی درباره لغو توی اینترنت مطلب خوندم و اینجا می ذارم که اگر لازم شد باز بهش نگاه کنم

لا یَسْمَعُونَ فیها لَغْواً إِلاَّ سَلاماً وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فیها بُکْرَةً وَ عَشِیًّا   سوره مریم آیه     62


در آن جا هیچ سخن بیهوده اى نمى شنوند; فقط سخنى که از سلامت و عافیت حکایت دارد به گوششان مى رسد، و در آن جا هر بامداد و عصرگاه رزق خود را خواهند داشت.


وَالَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ سوره مومنون آیه  3

و آنان که از بیهوده رویگردانند 

 

راغب اصفهانی قرآن پژوه بزرگ، لغو را به معنای چیزی دانسته است که به آن اعتنایی نمی شود و انجام دادن آن از روی عقل و تفکر نباشد. (مفردات الفاظ قرآن کریم، ص 742)

استاد حسن مصطفوی براین باور است که لغو، اعم از آن است که در کلام، عمل یا موضوع خارجی باشد؛ مثل کلام غیرمفید و کار و عملی که نفع و سودی بر آن مترتب نباشد. (التحقیق، ج 10، ص 208)

 

فقط خدا می دونه که چقدر خوشحالم که دارم لغو باطل گویی را ترک می کنم. حسش مثل شستن لکه های کثیفی و چربی روی گازه. حسش مثل پاک کردن شیشه هایی هست که خاک گرفته و غبار آلود و کثیفن. دارم لکه زدایی میکنم. پاک می کنم. و خدایا منتظر اون لحظه ای هستم که بشینم و به آسمون از پس شیشه های زلال و تمیز نگاه کنم و غرق لذت بشم.