سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

روز نوزدهم

    نظر

امام علی علیه السلام می فرمایند:

مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَبَیْنَ اللهِ أَصْلَحَ اللهُ مَا بَیْنَهُ وَبَیْنَ النَّاسِ، وَمَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ، وَمَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللهِ حَافِظٌ.

هر آنکس که رابطه خود وخدا را اصلاح کند، خداوند رابطه بین او و مردم را اصلاح خواهد کرد. و هر کس امور مربوط به آخرتش را پسندیده گرداند، خداوند کارهای دنیای او را صلاح خواهد بخشید.


هر که آنچه را که میان او و خدا است (بوسیله تقوى) اصلاح کند خداوند آنچه را که میان او و مردم است بصلاح آورد،و کسیکه کار آخرتش را اصلاح کند خداوند براى او کار دنیایش را درست کند،و هر که را از خویشتن براى خود پند دهنده‏اى باشد از جانب خدا براى او محافظى خواهد بود.

سخن امام را مدتها پیش شنیده بودم اما بیداری و دل زندگی می خواهد که کلام حق به درستی درک بشود.

 انگار که بخواهد بگوید همه کارها را رها کن خیلی  در گیر و دار چیزهای پوچ و بی ارزش نباش. همه چیز را ول کن و دو دستی بچسب به خدا.  می خواهی دنیایت آباد باشد به خدا روی بیاور و  آخرت را درست کن ، دنیایت هم رو به راه می شود. پول می خواهی ببین کدام گناه و معصیت است که مانع شده به خدا نزدیک شو گناه نکن و برطرفش کن تا خیر و برکت در زندگیت جاری شود. روابطت با همه تیره و تار است و همه با تو بدند. نگران نباش بیا پیش خدا رابطه ات را با خدا قوی کن می بینی خدا هم روابط دنیاییت را محکم می کند.

خدایا وقتم هدر می شود، تغییراتم کند است، تنبل و کاهلم پس به تو روی می آورم. به پند دهنده درونم که یک سر می گوید زود باش تنبلی نکن پشت گوش ننداز ، گوش می دهم. تا تو دنیایم را اصلاح کنی.

به تو روی می آورم و می دانم که اسراف وقت از گناهان است . سعی می کنم زمان را مدیریت کنم و وقتم را اسراف نکنم تا تو هم امورم را اصلاح کنی و کمک کنی نتیجه ای را که می خواهم از وقتم به دست بیاورم.

 

 

دارم به مدیریت زمان فکر می کنم. می خواهم این برنامه ساده را هم به برنامه قبلی اضافه کنم اینکه شب قبل از خواب حتما بدانم فردا قرار است دقیقا چه کار کنم. چه کاری را باید به انجام برسانم و چقدر به زمان نیاز دارم. اینطوری از حالت باری به هر جهت درمیام و یه کم معلوم میشه دقیقا چه کاره ام. دوم اینکه زندگیم نظم بیشتری می گیره .پس در واقع به کارهایی که در این بیست روز باید انجام بدم این کی مورد هم اضافه می شه. نوشتن برنامه از شب قبل شق القمر نیست مهم اینه که مقید بشم حتما حتما بنویسم. بعد مقید بشم انجامش بدم.

بیدار ماندن بعد از نماز صبح و انجام کاری که مدتهاست قصدش را دارم

- خواندن هر روز ریاضی با دخترک

- هر روز وقتی را برای گذراندن با مادرم بگذارم

- عصبانی نشدن به مدت بیست روز

- نوشتن برنامه روز بعد قبل از خواب