سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

روز چهارم

    نظر

خدایا شکرت به خاطر اینکه یک روز دیگر هم به من هدیه کردی.

اینها حرفهایی هستند که امروز توی سرم رژه رفتند:

تفکرات ای کاش:

به روزهای گذشته عمرم که نگاه می کنم می بینم چقدر شلخته و در هم برهم بوده. خودم را گاهی با دوستان موفقم مقایسه می کنم. بسیار آرام و مطمئن فقط در یک جاده راه رفته اند و یک هدف را دنبال کرده اند. خیلی از این شاخه به آن شاخه نپریده اند و خیلی از روزهای اول مطمئن قدم برداشته اند. حالا دیگر به یک ثباتی رسیده اند. از نظر تحصیلی، شغلی، موفقیت اجتماعی، درآمد و ...خیلی از آنها شاید از نظر سنی جوانتر از من باشند. اما از خیلی جهات از من جلوترند. اینکه می گویند که از هر جایی جلوی ضرر را بگیرید منفعت است درست است اما کاش آدم هر چه زودتر جلوی منفعت را بگیرد.کاش قبلن شرایط بهتری داشتم کاش عاقل تر بودم کاش راه حل های بهتری برای زندگی بلد بودم. کاش تصمیماتم بهتر گرفته می شد کاش...........

تفکرات منطقی جایگزین:

زنهای زیادی را می شناسم که نه تحصیلات عالیه دارند نه شغل و نه درآمدی. اما جز بهترین آدمهایی هستند که شناخته ام. بسیار موفق آرام و در صلح و آرامش. زنهایی را می شناسم که به آنچه هستند خیلی راضیند هیچ وقت خودشان را با دیگری مقایسه نمی کنند . ارام و با وقار زندگی کرده اند. نه خودشان را سرزنش می کنند و نه هر لحظه ای کاش و اما می گویند.

بارها از دیدنشان آرزو کرده ام که من هم مثل آنها بودم اینقدر کمال گرا و سرزنش کن نبودم.

به خودم می گویم من هم در زندگی چیزهایی دارم که می توانم از داشتنشان خوشحال و راضی باشم و خدا را بارها و بارها شکر گزار باشم. زندگی در زمان حال یعنی همین حالا را بچسب گذشته گذشته است و آینده نیامده. همین حالا طوری زندگی کن که باید . درباره کارهایت رفتارهایت ایده آلهایت فکر کن. همین حالا در زمان حال باش. گذشته و آینده را رها کن.