سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

روز یک

    نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر شروع تازه.

(به او اعتماد کن، وقتی که تردیدهای تیره به تو هجوم می آورد!

به او اعتماد کن، وقتی که نیرویت کم است!

به او اعتماد کن زیرا وقتی که به سادگی به او اعتماد کنی،

اعتمادت سخت‌ترین چیزها خواهد بود.................

کسی که زندگی و همه چیز خود را به درگاه خداوند پیشکش می کند با آرامشی که در قلبش ساکن است به کار می پردازد.......او می گوید نه من بلکه خداوند به وسیله من کار می کند کار او همیشه کار خداست در کارش عجله، تقلا، ناآرامی، جنجال و دویدن بی هدف وجود ندارد. در کار او بیقراری نیست، بلکه سراسر آرامش است، آرامشی که به همگان منتقل می شود. در کار او عشق به همگان نهفته است.)*

 

باید بیشتر فکر کنم. با خودم مرور کنم و یادآوری. تذکر، ذکر. بیاد بیاورم که راه تو از راه آدم ها می گذرد.  چطور از آدمها بی تفاوت بگذرم؟ از نزدیکترین آدمها به من؟ از فرزند و همسر و مادر و پدر؟ به یاد بیاورم عشق تو از عشق آدمها لبریز است. چطور قلبم هنوز پر باشد از رنجشها و کدورتهای همان آدمها؟ چطور ته مانده کدورتها را نبخشم وقتی قرار است آخر این بخشیدن ها تو باشی. چطور بی قرار و ترسان و هراسان باشم وقتی هر چه پیش آید آنست که تو برای من رقم زده ای و تو بهترین ها را رقم می زنی. چطور حرص بزنم و غصه بخورم وقتی روزی معلوم من پیش تو محفوظ است و هیچ کس نمی تواند آن را از من بگیرد. چطور قلبم پر از سکون و آرامش و شادی نباشد وقتی خدایی مثل تو دارم.

1- سوره زمر میخوانم. باشد که کمی فقط کمی بزرگ شوم.

*نوشته های داخل پرانتز از کتاب «برای آن به سوی تو می آیم».


سی و هفت

    نظر

درس امروز

هر آنچه در مالکیت ماست در واقع متعلق به خداوند است. هر چیز تا زمانی از آن ماست که خداوند بخواهد ما آن را داشته باشیم. ثروت دنیا، اموال و قدرت همه وامی است که خداوند به ما داده است. اگر او هر چیزی را باز ستاند چه کسی می تواند او را ملامت کند؟ به چه دلیلی می توانیم ناله و شکایت کنیم ؟ خداوند مالک کل همه چیز است. اگر خواست او بر آن باشد که یک چیز یا همه دارایی ما را بگیرد فقط آنچه را به او تعلق دارد باز می ستاند. برای چه باید غصه خورد و غمگین شد؟ خداوند بخشنده ترین مهربان است. اگر چیزی را از ما بگیرد او آن روست که چیز بهتری برای ما دارد. گرفتن و دادن او همیشه به خیر و صلاح ماست. وقتی که چنین بینشی داشته باشیم، تنها یک دعا در قلب ما می ماند. خواست خدا انجام شد. وقتی که به مشکلات به آدمی روی می‌آورد و او آنها را به عنوان هدایایی از جانب خدا می پذیرد تنها نخواهد بود خداوند با اوست و این مایه شادمانیش می شود.

از کتاب برای آن به سوی تو می آیم صفحه 60

خدایا کمک کن در  کارهایم پیوستگی داشته باشم. خدایا کمک کن آهسته و پیوسته حرکت کنم. تنبلی نکنم و این رشته بافته شده را پاره نکنم. خدایا کمک کن ثابت قدم باشم. خدایا کمک کن لحظه ای از یاد تو غافل نشوم. یادم نرود فقط تو باقی هستی و همه چیز فانی و از بین رونده هستند.

 

 


سی و شش

    نظر

درس امروز

تمامی افکار شهوت، نفرت و حرص را از خود بزدایید، اینها نفسانیات پست شما را بیدار می کنند و به هیجانی منجر می‌شود که اجازه نمی دهد در آرامش خداوند به سر بریم.  این آرامش به تدریج عمیق می شود و تجربه اش چنان مسرتی می‌بخشد که وصف آن در کلام ممکن نیست. خاموشی و آرامش تا هنگامی که کاملا در خداوند جذب شویم و با اراده الهی او یکی شویم ادامه می یابد و این برای انسان پرنده حیوانات و همه مخلوقات او کمال مطلوب است. این در واقع هدف سفر زندگی است و با یک پرش نمی توان به آن رسید. در این راه مراحل بیشماری وجود دارد. هر مرحله خوب و لازم است. وقتی که درس یک مرحله را یاد می گیریم برای مرحله بعدی آماده می شویم. ما مرحله به مرحله حرکت می کنیم و می دانیم در آن لحظه هرجا که هستیم مکان صحیحی است که باید باشیم. هر یک از ما بی اندازه بری قلب خداوند عزیز هستیم. او که ما را در راهی که برایمان بهترین است راهنمایی می کند. هر تجربه ای که او بر ما نازل می کند خواه خوشایند یا دردناک به منظور اغنای هستی درونی ما است و نباید از آن اجتناب ورزیم. نباید از آنها طفره رویم بلکه می بایست آنها را موهبتهایی از جانب او بدانیم که آرامش ما در اوست ارامشی که از همه چیز برتر است.

از کتاب برای آن به سوی تو می آیم. صفحه هفتاد و هفتاد و یک ............


سی و چهار

    نظر

محبوبم

اگر برای آن به سوی تو می آیم

که مرا از شعله های دوزخ نجات بخشی

بگذار که در آنجا بسوزم

و اگر برای آن به سوی تو می آیم

که لذت بهشت را به من بخشی

بگذار که درهای بهشت به رویم بسته شود

اما اگر برای خاطر تو به سویت می آیم

محبوبم مرا از خویش مران

متبرکم کن

تا در کنار زیبایی جاودانه ات

تا ابد لانه کنم.

از کتاب برای آن به سوی تو می آیم......

خدایا همین امشب باید این کتاب را می دیدم. همین امشب چه نیاز داشتم این کتاب را که مدتهاست در دسترسم است ببینم. محبوب من که در همه جا جاری و ساری هستی چه چیز از تو طلب کنم که از تو بهتر و بزرگتر، زیباتر شیرین تر و نازنین تر باشد.

خدایا کمکم کن کمی بزرگ شوم. روحم رشد پیدا کند و دل و جانم از خواسته های پوچ و ناچیز خالی شود. خدایا کمک کن سکان زندگیم را با اعتماد به دستهای تو بسپارم. خدایا کمک کن اینقدر خودم، آرزوهایم و اموال و دارایی هایم وابسته نباشم.