سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

روز یکم

    نظر

تمام شد. امان از خواب گرم که به چشمم می آید و برنامه هایم را به هم میریزد. امروز از صبح که بیدار شدم خوابم می آمد. بعد از ناهار خواب آلود بودم. اتفاقاتی افتاد که بیدار شدم اما هنوز باید با نفس سرکشم کار کنم.

وقتی انگیزه ها به اندازه کافی قوی نباشند هر محرک کوچکی مسیر را عوض می کند. باید روی انگیزها هایم کار کنم. فردا باید روز خیلی بهتری باشد.

به خودم قول می دهم همه تلاشم را بکنم. خدایا کمکم کن

داشتم فکر می کردم برای امسال چه برنامه ای داشته باشم. داشتم فکر می کردم چه کاری را سعی کنم تمام سال روش تمرکز کنم و درست انجام بدم . یهو دیدم دارم با خودم تکرار می کنم هیچ حرفی را جز برای خدا نزن و بعد توی ذهنم این نقش بست هیچ کاری را به جز برای خدا نکن. وبعد مثل دانه های یک تسبیح جمله ها آمدند  و آمدند. می خواهم امسال به خاطر خدا به پدر ومادر تا جایی که می توانم احترام بگذارم. و آنها را همانطور که در تعلیمات دینی سفارش شده عزیز وگرامی بدارم. تصمیم بعدی من هم اینه که نمازهام سر وقت باشه.

الهی به امید تو.


روز چهلم

    نظر

این دوره چهل روزه هم به پایان رسید. فردا دوره جدید آغاز می شود. خیلی این دوره ها کیفیت زندگی من، زندگی ما را تغییر داده. گاهی وقتها آدمهایی را می بینم که مثل سابق من هستند سخت است که باور کنم من نرم نرمک تغییر کرده ام.

از پا نمی شینم باز فردا شروع می کنم یک دوره دیگه رو با عزمی بیشتر و راسخ تر. برای هر کاری یک ساعت در نظر می گیرم. تا بهتر به برنامه هام برسم. خدایا از تو کمک می خوام. از پارسال تا الان تغییر خیلی جزئیات کوچک زندگی من رو زیبا تر کرده همینطور می خوام ادامه بدم. خدایا کمکم کن.

با خودم فکر می کنم اون چه کاریه که اگر وارد برنامه زندگیم بشه در سالی که پیش رو دارم بیش از همه چیز زندگی منو متحول می کنه؟؟؟ کدوم کار را باید در برنامم بگنجانم؟ کدام عادت را باید نهادینه کنم در زندگیم؟ خدایا خودت می دونی که پر از نقص و کاستی هستم خودت راهنماییم کن کدوم را اول از همه باید درست کنم.


روز سی و نهم

    نظر

سلام بر بهار سلام بر روزهای زیبای خداوند

سلام بر همه این لحظه ها و ثانیه ها که تغییر می کنند که می آیند و می روند و در گذرند. که نمی نشینند و نمی مانند و مرداب نمیشوند. هیچ دو روزی شبیه هم نیست و هر روز روزی نو و تازه هست.

بیست روز دوم چله این بار با تعطیلات عید مصادف شد. عید دیدنی و سفر و مهمانی و دسترسی نداشتن به نت همه دلیل ننوشتن شد.

مثل همیشه سال نو بهانه ای برای یک شروع تازه است. پارسال یک تصمیم گرفتم که تقریبا همه سال آن را رعایت کردم و واقعا خیلی چیزها را در زندگی روزمره ام به نحو احسن تغییر داد. برای امسال هم همین برنامه را دارم. برای شروع چله بعد حتما بیشتر در باره اش می نویسم.