سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

بیست و هفتم

    نظر

1- حتی یک دقیقه معطلش نکن!

با خودم تکرار می کنم اگر می خواهی تغییری ایجاد کنی اگر می خوای کاری را شروع کنی اگر می خوای کاری را تمام کنی اگر برنامه های رنگارنگ توی سرت داری حتی یک دقیقه هم تلف نکن. سریع دست به کار بشو معطل نکن کشش نده!

یک بخشی از سرعت عمل داشتن بر می گرده به اینکه ذهن آرام و راحتی داشته باشی. بخش دیگر بر می گرده به اینکه برنامه داشته باشی. در این صورت راحت یکی یکی برنامه های قشنگت را به انجام می رسونی. بی هیچ دغدغه ای.

2- الان حداقل به این آگاهی رسیدم که در مورد یک سری چیزها می دونم درست هستند یا اشتباه.

مثلا می دونم افکار منفی اشتباه هستند سلامت جسم و روح من را به خطر می اندازند و هیچ منفعتی برای من ندارند. هزار تا مثال دارم از اینکه وقتی فکر ناراحت کننده ای را( دلیلش هررررر چی که می خواد باشه) از سرم بیرون کردم بلافاصله احساس خوبی داشتم خواب عمیق و راحتی داشتم و حالم خیلی خوب شده.

مثلا می دونم اصلا نباید سر جر و بحث را باز کنم (حتی اگر فکر کنم که حق با منه) چون جر و بحث مسیر بی راهه است. مثل اینه که برای راه رفتن با کسی توی مرکز تخلیه آشغال قرار بذاری! جر و بحث هیچ رابطه ای را بهبود نبخشیده هیچ مشکلی را حل نکرده و فکر هم نکنم حل کنه. در این جور مواقع یک کمی صبر و تحمل و تامل لازمه. در هر صورت هر کار کینه جویانه و عصبانی شرایط را خرابتر می کنه.

مثلا می دونم که اشتباهه که شبها قبل از خواب برای روز بعد برنامه نداشته باشم. هیچ چیزی این بی برنامه گی را توجیه نمی کنه. برنامه نداشتن آدم را تبدیل می کنه به یک برگ سرگردان که با هر وزشی به سمتی پرت می شه. لازم نیست برنامه دقیق و جز به جز باشه لازم نیست خیلی دگم باشم و به هیچ وجه انعطاف نداشته باشم اما حتما لازمه که بدونم چه کارهایی می خوام بکنم.

مثلا می دونم که باید باید باید باید با بچه ام با حوصله و مهربان باشم تحت هر شرایطی. من مسئول رفتار امروز اون هستم اگر خستم می کنه اگر بعضی وقتها تحملش سخت می شه مسئولش فقط و فقط من هستم و چاره اش تنها مهربانی و حوصله کردنه.

مثلا می دونم که مراقبه خیلی آرومم می کنه و نباید قطعش کنم.

3- خودت باش! بهترین نوع بودنه!

 هیچ باری سنگین تر از افکار متظاهرانه، رفتار متملقانه نیست، و کلا دوگانگی بین آنچه هستم و آنچه نشان می دم از آدم تنها یک پوسته توخالی میسازه. دوست دارم وقتی در باره چیزی حرف می زنم واقعا بهش معتقد باشم. دوست دارم وقتی کاری را انجام می دم کاملا بهش ایمان داشته باشم. دوست دارم زندگی شفاف و آرامی داشته باشم خود خود خودم باشم.

4- خالص خالص باش.

تازگی ها می بینم وقتی از ته ته دلم به کسی محبتی را می کنم که حتی شاید خیلی متوجه نشه اما می بینم که رفتارش با من خیلی گرم و مهربون میشه خیلی دلهامون به هم نزدیک می شه. خالص شدن یکی از کارهاییه که باعث می شه زندگی خیلی شیرین و راحت و لذت بخش باشه.