سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

هشتم

    نظر

هشتم هم تمام شد.

روزها از پی هم میان و می رن و من خدایا چشم امیدم فقط به خود توئه. این روزها اشکها که سرازیر می شن می گم الحمدالله رب العالمین و العاقبه للمتّقین......... با خودم می گم بالاخره آفتاب درمیاد، صبر کن مواظب اشکهات باش. خدای مهربان که همه امور به دستشه که هیچ کس رو فراموش نمی کنه. حتما دعاهاتو می شنوه صبور باش.

سعی می کنم دلم را از غیر خدا خالی کنم از ترس از غم از اما و اگر ....سعی می کنم فقط یاد خودش باشه و بس. یاد خودش باشه مثل یه چراغ روشن توی این روزهایی که ............. اما یه تصویر یه حرف یه تلنگر کوچیک دوباره اشکها رو سرازیر می کنه. اونقدر که از غم لبریز میشم.بعد یه صدایی آروم از ته قلبم می گه اینا همش امتحانه یادت باشه که دیر یا زود تموم میشه نکنه شرمنده و سر افکنده بشی. نکنه مردود بشی. نکنه تلاشت مقبول نیفته. نکنه همین اشکها همه سعیت را بر باد بده ........نکنه دوست تو رو نپسنده.از دست خودم دلگیر می شم. از اینکه گریه کردم از اینکه توکلم کم شده. از اینکه می بینم ایمانم چقدر ضعیفه. به خودم که میام دوباره می گم خدایا بین ترس و ایمان تو را انتخاب می کنم. بین ناامیدی و امید تو را انتخاب می کنم. بین یقین و شک تو را انتخاب می کنم. 

 

به دستهای خالی خودم نگاه می کنم خدایا چه کار باید بکنم. خدایا به جز تو به چه کسی پناه ببرم. خدایا کمکمون کن. خدایا تو سلامتی، فراوانی، برکت، نعمت و رحمتی. خدایا دعای ما را برآورده کن. خداوندا ناتوانیم و کوچک، حقیر و ضعیف اما امیدمان به تو بزرگ است و محکم. خدایا اشکهای من فقط از سر دلتنگیه نه از سر ناشکری نه از سر نا امیدی. خدایا شکرت به خاطر همه نعمتهایی که به ما چشیدی و ما را ببخش به خاطر نعمتهایی که وقتی بود قدرش را چنان که باید ندانستیم. خدایا شکرت به خاطر نعمتهایی که به ما بخشیدی  و ببخش ما را چون آنطور که باید شاکر نبودیم. خدایا شکرت به خاطر نعمتهایی که به ما بخشیدی و ببخش که چشم ما همیشه دنبال آنچه بود که نداشتیم. خدایا پروردگارا چسمها و دلهای ما را به اجابت دعایمان روشن می کنی؟

خدایا هیچ کس را بین خودم و خودت شفیع نگذاشتم. صدایت کردم صدایت می کنم در دل روزهایی که اگر نور امید تو نبود خیلی تاریک و سرد بود. گفتی «وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا» در حد وسع خودم تلاش می کنم و چشم انتظارم تا راههای روشنت بر من آشکار و هموار شوند. خدایا چشم و دل ما را به نور اجابت دعایمان روشن می کنی؟

بسم الله می گویم. نفس عمیقی می کشم. دوباره تکرار می کنم الحمدالله رب العالمین العاقبه للمتقین...........از ذهنم هر چه غیر اوست بیرون می ریزم. نفس دیگری می کشم و همه امورم را به خودش می سپارم. خدایا توبه می کنم از اینکه حتی لحظه ای غم را با تو در ذهنم شریک کردم. خدایا توبه از اینکه ناامیدی را با تو شریک کردم. خدایا توبه می کنم از اینکه از یادت غافل شدم. حالا فقط تو در ذهن من هستی و من خوشحال و آرام و خوشبختم.