سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

سوم

    نظر

«و لَنَبْلُوَنَّکُم بِشىْء مِّنَ الخَْوْفِ وَ الْجُوع وَ نَقْص مِّنَ الأَمْوَلِ وَ الأَنفُسِ وَ الثَّمَرَتِ وَ بَشرِ الصابرِینَ(بقره،155) :""قطعا همه شما را با چیزى از ترس ، گرسنگى ، زیان مالى و جانى ، و کمبود میوه ها آزمایش مى کنیم و بشارت ده به استقامت کنندگان

آیه های خدا مثل باران می بارند بر تن خشک ترین و سخت ترین روزهای زندگی.

لا به لای حوادث و اتفاقات حیران کننده، آیه ای هست که دستت را بگیرد. که بگوید آهای آرامتر به کجا چنین شتابان. بگوید إِنَّک مَیِّتٌ وَ إِنهُم مَّیِّتُونَ(زمر30) بگوید جانم تو می میری آنها هم می میرند زندگی این دنیا ابدی نیست حواست باشد ترسها، غمها، غصه ها همه روزی تمام می شوند، تو حواست باشد ایمانت تمام نشود. آیه هایی که می گویند هر چه بر شما پیش آید از آنچه شما خیر و شرش می خوانید امتحان الهی است. امتحانها فرصت تقویت ایمان هستند. با ناشکری و نا سپاسی فرصتهای ناب زندگی را از دست ندهید.

اما کو گوش شنوا......

امتحان الهی که می آید به همه پناه می بریم جز خداوند. اغلب صبر کردن فراموش می شود. اغلب فراموش می شود اینها همه برای افزایش ایمان و نجات از درد بی تقوایی است.

سرگرم خویشیم و از خدا غافل. کاش یادما بماند:

چونک عاشق اوست تو خاموش باش
او چو گوشت می کشد تو گوش باش

یادمان بماند هر چه از دوست رسد نیکوست. کاش اونقدر ایمانمان قوی باشه که ترسها غمها حسرتها برن و شیرین و حلاوت دوست باشه و بس.

خدایا من همچنان منتظر نوری کوچک هستم.