سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

سی و هشت

    نظر

سلام بر سی و هشت

سلام بر لحظه لحظه ای که هدیه زیبای خداست و چون رایگان و بی دردسر دریافت می کنیم یادمان می رود چقدر بزرگ، ارزشمند و گرانقیمت هستند. چند روز پیش کسی برای من فیلم کوتاهی فرستاد از اینکه باید هر روز صبح از اینکه هنوز زنده هستیم بسیار خوشحال و سپاسگزار باشیم. چون هر روز هزاران نفر فرصتشون به پایان می رسه اما هنوز ما فرصت داریم. از اینکه باید هر لحظه فکر کنیم همه چیز و همه کس فانی هستند و ما در هر شرایطی که باشیم بالاخره پایدار نیست و به پایان می رسه. اگر خیلی دردمند و مضطر و ناراحت و افسرده ایم بالاخره یک روز تمام میشه و باید سعی کنیم سربلند لحظات را طی کنیم. طوری که وقتی نگاه می کنیم حداقل خودمون از خودمون راضی باشیم. و اگر خیلی خوش و سرحالیم یادمون باشه شکرگزار و شاد قدر لحظه لحظه اش را بدونیم و سیراب بشیم از این حال خوشی که داریم و یادمون باشه حال خوش هم یک روزی تموم میشه خدا رو فراموش نکنیم و سرخوشی باعث نشه خودمون رو گم کنیم خدامون  رو گم کنیم.

و اما امروز روز خیلی خوبیه. دخترک سرماخورده و بی حاله اما خدا رو هزار بار شکر هم دارو هست هم میوه و هم آفتاب زیبا افتاده توی خانه و خدا روشکر که میگرن من هم تمام شده و می تونم سر حال و شاد از دخترک مواظبت کنم .

 

 

سالها پیش مطلبی خونده بودم از اینکه آدم شاد و راضی هرگز مریض نمیشه. اگر هر مریضی تو وجود آدم هست قبل از هر چیز نشان یک جور ناهماهنگیه. آدمی که با خودش و دنیای اطرافش در صلح و هماهنگی باشه مریض نمیشه. بدن و سلامتی یک جور قطب نماست. و هر بیماری نشون می ده یک جای کار می لنگه و باید اصلاحش کرد. اینها رو من با تموم وجود بهش ایمان دارم. اما واقعا نمی دونم میگرن من نشانه ناهماهنگی در کدوم قسمت از زندگی منه. اینکه به خودم اهمیت نمی دم؟ شاید. پریروز باد شدیدی می اومد منتظر دخترک موندم تا کلاسش تموم بشه واقعا سرما توی بدنم نفوذ کرده بود و مخصوصا باد که به سرم می زد حتی روسری کلفتم هم حریفش نمیشد. بعد از اینکه برگشتم کم کم علائم سردرد پدیدار شد و میگرن جان آمد که یک روز کامل بماند. خوشبختانه بدون قرص از پسش برآمدم و به خودم قول دادم از این به بعد بیشتر مواظب خودم باشم. اما حقیقتش نمی دانم دلیل اصلی میگرن من چیه؟ چه چیز را می خواد به من یادآوری کنه؟ واقعا نمی فهمم اما حالا که نمی فهمم باید راه حل پیدا کنم تا انشالله یک روز دلیلش را بفهمم.

باید یک لیست برای مواقعی که میگرن دارم بنویسم که الان چندتایی که یادم هست را می نویسم.

1- سرم را از سرما محافظت کنم و نگذارم باد مستقیم بهش بخوره

2- با حالت خیلی خسته نخوابم، و اول ذهنم را آرام کنم عبارات تاکیدی به کار ببرم و بعد بخوابم.

3- در ورزش به خودم فشار نیارم و هر حواسم باشه تا جایی پیش برم که خیلی خسته نشم.

4- به موقع و به اندازه غذا بخورم.