سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

روز بیست و پنجم 1

    نظر

روز بیست و پنجم را شروع می کنم.

دیشب خوابم نبرد به چندین دلیل حالا می خوام شروع کنم به فکر کردن و نتیجه گیری.

خیلی وقتها از سرعت کمم نالیدم از عدم پیشرفتم از تنبلیم از عصبانیتم اما جا داره که بگم دانه کوچکی که مدت کوتاهی است کاشته ام دارد ثمر می دهد. صبر و استقامتم شکر خدا خیلی خوب شده. مدیریت بحرانم هم همینطور خیلی خیلی خدا را شاکرم. همین به من انرژی می ده که جلو برم و نهراسم. با عشق جلو برم.

تونستم در اوج غم شاکر خدا باشم. تونستم یاد کسایی بیفتم که به دعای انسانهای دیگه احتیاج دارند. پارسال برای کسی بیست روز نزدیکهای نماز صبح دعا کردم بدون اینکه بدونه و خدا رو شکر امسال زندگیش از این رو به اون رو شده. تنها من نبودم که دعا کردم خیلی ها دعا کردند خودش هم دعا کرد و همه امیدوار بودیم و بالاخره امیدمون هم ثمر داد. دیشب میان بیخوابی و وحشت که می خواست مستولی بشه یاد کس دیگری افتادم. گفتم چهل شب براش دعا می کنم تا خدا در وضعیتی که توش هست کمکش کنه و به زندگیش نور بپاشه.

برای خودم هم از همین امشب تا چهل شب دعا می کنم و سعی می کنم درست زندگی کنم. تا ببینم چطور میشه. شکر خدا همونطور که توی روایتهاهم اومده اگر دعا را مستمر و با امید انجام بدی حتما اجابت می شه . اگر به خدا امید داشته باشی حتما پاسخ خواهد داد. من به عنوان یک انسان عادی این رو بارها به چشم خود دیدم و در نزدیکانم هم دیدم.

خوب کارهام را مثل هر روز مرور می کنم.

1-مراقبه دوبار در روز دو تا نیم ساعت

2-نوشتن برنامه هر روز از شب قبل

3- پایبند ماندن به برنامه

4- دوری از فکر و اندیشه باطل و بیهوده

5- دوری از کلام بیهوده و باطل

6- نمازهام را با حواس جمع بخونم

7- مضطرب نشم و همه چیز را به خدا بسپارم

خدایا می خوام سر یک مورد خاص هم تمرکز کنم تا کمکم کنی همه چیز را به دستهای توانای تو می سپارم

همه بدبختیها و بیچارگی های انسان از اینه که رابطه اش با خدا درست نیست. حداقل برای من که اینه خداشناسیم ضعیفه و تصویری که از خدا دارم تصویری در حد ذهن کوچک خودم.

در وقت سختیها آدمهایی هستند در زندگی که هر چقدر هم که مقصر باشی و کار بد کرده باشی کنار تو هستند. بعد من چه نادان بودم که وقت سختیها همش خودم را سرزنش می کردم و فکر می کردم بازتاب کار خودمه و خدا را در صورت انسانی مثل خودم می دیدم که حتما حالا داره نگاه غضبناک می کنه و راضی نیست کمک کنه.....

خدایا کمک کن تو را خوب بشناسم تا از هیچ چیزی نترسم