سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

روز سی و چهارم

    نظر

باز هم تاخیر دیروز روز سی و چهارم بود

آگاه بودن از همه لحظات خیلی سخته. بعضی وقتها خیلی سریع در دام می افتم و می بینم که دارم لحظات رو هدر می کنم. یا وقتمو رو با هدر دادن به چیزهای باطل و لهو از دست می دم مثل نگاه کردن به برنامه های بی محتوای تلویزیون یا پیغام هایی که این روزها توی گروه های مختلف مثل نقل و نبات دریافت می کنم. دیشب کسی گوشیش را داد تا چیزی بخونم و دیدم بیست دقیقه است دارم جوک ها و نوشته هاش رو بالا و پایین می کنم!! به همین راحتی لحظات با هم بودن توی مهمونی ها تبدیل میشه به وقت هدر کردن.

نمی دونم چطور باید به خاطر سپرد و به خود یادآوری کرد که آهای حواستو جمع کن داری وقت تلف می‌کنی! آهای داری مغزتو می کنی انباری اطلاعات به درد نخور!!

تمرین می‌خواد و اراده مصمم تا همش انجام بشه.

یک هفته از تمرین بیدار موندن بعد از نماز صبح گذشت ومن شکست خوردم.

چرا بیدار موندن بعد از نماز اینهمه برام مهمه؟

یک بار دیگه هم نوشته بودم راحت از خواب بیدار شدن نشانه سلامت ذهنه. یک جسم و ذهن سالم باید بعد از هشت ساعت استراحت بتونه خود به خود بیدار بشه. اگر بیدار شدن سخته معلومه یه چیزی درست کار نمی کنه. برای من می دونم که علامت چند تا چیزه:

1- هنوز نتونستم ذهنم را منظم کنم و بهش بقبولانم که باید سحر خیز باشه

2- حتی با انجام مراقبه هنوز نتونستم ذهنم را خلوت کنم ذهن شلوغ هم تمرکز براش سخته و دائم در حال کاره و استراحت نمی کنه. من شبها اونقدر خواب می بینم که حتی تا دم صبح هم ادامه داره و سخت از رختخواب جدا می شم. همین خواب بیش از حد هم نشان ذهن پرکار و آشفته است.

3- همه آدمهای موفق دور و برم آدمهای سحر خیزند. یعنی کلا توی ذهنشون یک مورد مشخص دارند که دنبال می کنند و براش حسابی برنامه و نقشه دارند. با همه کارو فعالیتشون صبح خیلی زود از خواب بیدار می شن. بر عکس آدمهایی که صد تا نقشه و آرزو دارند اما همت ندارند می خوان بخوابند و توی خواب رویاشون رو دنبال کنند چون جسارت و شهامت و شاید راه رسیدن به هدفها را نمی دونند.

4- خیلی وقتها ایده‌ خیلی نابی داشتم برای کاری یا انجام عملی اما فقط توی سرم بهش بال و پر دادم و بعد دیدم دقیقا همون کار رو کسی به بهترین شکل انجام داده.

 

به خاطر همین زود از خواب بیدار شدن برام مهمه و یک هفته دیگه روش تمرکز می کنم.

اما چون قرار بود هر هفته یک کار جدید هم اضافه بشه می خوام بوسیدن دخترم قبل و بعد از بیدار شدن از خواب رو توی برنامه این هفته بذارم . خیلی دوست دارم حداقل ده دقیقه قبل از خواب باهاش خلوت کنم با هم حرف بزنیم و احساس امنیت و آرامش براش ایجاد کنم . همینطور خیلی دوست دارم صبح ها با آرامش و ام از خواب بیدار بشه .

پس برای هفته جدید این دو تا برنامه رو با جدیت دنبال می کنم.