سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

عبور کن گنجها جای دیگری منتظر تو هستند

    نظر

هیچ وقت نتونستم آدم بدجنسی باشم حتی وقتی تصمیم می‌گیرم بد باشم وسطهاش کم میارم پشیمون می‌شم یا اونقدر پیچیده می‌شه که خسته می شم و از یه جایی دیگه می برم. رفتارهای نادرست دیگران که من رو ناراحت می‌کنه یا حسادتها و حرفهای نیشدار و رفتارهای مغرضانه خیلی وقتها من رو به رفتار تلافی جویانه و بدجنسی سوق داده. حتی اگر هم متنهی به عمل نشده اما حداقل ذهنم را خیلی خیلی درگیر کرده و انرژی من رو خیلی هدر داده.

بارها توی همین جا نوشتم از دیگران گذشتم، از رفتارهای زشتشون از حرفها و حرکات ناراحت کنندشون که من رو رنجوندن و منی که اینجا نشستم تصیمیم گرفتم از هیچ کس کینه‌ای به دل نداشته باشم. اما واقعا برای موارد جدید راه حل ندارم. تا همین دیروز نمی دونستم وقتی از کسی درست یا نادرست می رنجم اگر رفتارش باعث آزار من می شه یا توقعات بیجا و یکطرفش من رو ناراحت می کنه یا حرفهای پشت سرش من رو می رنجونه چه کار باید بکنم؟ اگر به کسی خالصانه محبت می کنم اما در برابر کوچکترین خطای من همه را نادیده می گیره چه عکس العملی باید نشون بدم؟ آیا بخشیدن و به روی خودم نیاوردن باعث نمی شه طرف مقابل حق را به خودش بده ؟ آیا نادیده گرفتن خطای دیگران باعث تکرار اون نمی شه. پس خودم چی؟ آیا اگر قرار باشه از هر چیزی بگذرم خودم را نادیده نگرفتم ؟

من سه تا جواب مشخص و مهم برای این پیدا کردم.

1- به راه خودت با گامهای استوار و با نگاه به جلو ادامه بده

آدمی که با اطمینان و استوار راه می ره با تکون یک رهگذر با یک باد یا با یک تنه زدن کوچیک به زمین سقوط نمی کنه. من باید بیشتر روی قسمت باورم کار کنم باید ببینم واقعا چرا لازم دارم از دیگران نرنجم چرا بیشتر از همه به سود خودمه که دیگران را ببخشم.

2- به مقصد نگاه کن

یعنی اگر من یک راهی را قرار است برم و به مقصد برسم نباید تیغهای کوچک و سنگریزه‌های ناچیز من را وادار به توقفهای طولانی بکنند. نباید وقتم و انرژی را که برای کل راه لازم دارم برای یک مورد ناچیز از دست بدم.

 

3- عبور کن گنجها جای دیگری منتظر تو هستند

توی بازیهای کامپیوتر بارها و بارها دیدم که وقتی موانع را رد می کنی بعد جلوی راهت گنجهایی ظاهر می شن که کافیه یه اشاره بکنی و مال تو بشن. زندگی هم همینه باید به هر کدوم از رنجشها و کینه ها که پیش میان به عنوان یک فرصت استثنایی نگاه کرد. باید گفت کافیه که عبور کنم کافیه که عبور کنم عبورررررررررررر نباید توقف کرد بعد که عبور کردی کم کم متعالی می شی.....

خداوند خودش امور را اصلاح می کنه کافیه که تو عبور کنی و نخوای چیزی را به روش کینه و انتقام اصلاحش کنی . من بارها دیدم اگر کاری را نادیده گرفتم خیلی زود اوضاع و شرایط به سمتی رفته که اوضاع بهبود پیدا کنه.

از امروز می‌خوام به اتفاقاتی باعث رنجش من می شن به عنوان یک فرصت استثنایی نگاه کنم. یعنی هر بار که از هر حرفی، رفتاری یا حرکتی ناراحت شدم بگم خوب می تونی برنجی انرژیت رو هدر کنی یا بگذری و یک امتیاز بگیری امتیازی که نه تنها موردی که ازش گذشتی را اصلاح خواهد کرد، نه تنها شان و منزلت تو را بیشتر خواهد کرد بلکه تو را متعالی می کنه .......

می دونم لحظه تصمیم گیری سخته بعضی وقتها غضب و کینه باعث می شه بزرگترین گنجها را پایمال کرد و من هم انسان کوچکی هستم اما من می خوام از این به بعد هر دفعه که عبور کردم بگم خدایا به خودت تقدیمش می کنم کمکم کن بعد منتظر هدیه خدا می مونم این تنها چیزیه که می تونه یک انسان کوچیک مثل من را دلگرم کنه ..............